Spatra – O ideálu barokního muzikanta s Janem Mikuškem

Sólově vystupuje v operách Národního divadla (kontratenor) a na dalších významných scénách.

Ovládá zcela unikátní pěveckou techniku (kontratenor disponuje hrudním rejstříkem i falzetem což umožňuje zpívat i vyšší tóny).

Za svůj výkon v opeře „Zítra se bude“ získal nominaci na Cenu Alfréda Radoka. Dlouhodobě spolupracuje se skladatelem Martinem Smolkou v jehož dílech vystoupil např. i Jako Dominik Hašek v opeře Nagano. Nejvíce si však považuje představení Bludiště seznamů.
Hrál ve filmu Jiřího Menzela, diriguje, hraje na cimbál, varhany a mnoho dalších nástrojů. Jako sbormistr umělecky vede Vox nymburgensis. Stejně jako barokní muzikanti je téměř univerzální a úspěšný.

Jak se dostal k hudbě?

Proč jako kluk obdivoval Karla Gotta?

A do jaké práce by se rád pustil až odezní epidemie?

Jana Mikuška se ptá Jan Burda, moderátor a divadelník.

Tvůrci děkují provozovatelům Kina Lysá nad Labem za možnost natáčení.